De ce este educația STEM atât de importantă?

 

stem

 

Ce este STEM?

 
STEM (The Science, Technology, Engineering, and Mathematics) este un curriculum bazat pe ideea educării elevilor în patru discipline specifice – știință, tehnologie, inginerie și matematică – într-o abordare interdisciplinară și aplicată.
 
Decât să predea cele patru discipline ca subiecte separate, STEM le integrează într-o paradigmă de învățare bazată pe aplicații din lumea reală.

 

STEM logo

 
 

Importanța educației STEM pentru viitorul copiilor

 
Potrivit unui raport al site-ului STEMconnector.org, până în 2018, proiecțiile estimează necesitatea a 8,65 milioane de lucrători în posturile legate de educația STEM.
 
Sectorul de producție se confruntă cu un deficit alarmant de mare de angajați și numai domeniul cloud computing va crea 1.7 milioane de locuri de muncă între 2011 și 2015, potrivit raportului. Biroul de Statistică al Muncii din SUA susține că, până în 2018, cea mai mare parte a carierei STEM va fi:
 
Tehnica de calcul – 71%
Inginerie – 16%
Științe fizice – 7%
Științele vieții – 4%
Matematica – 2 %.

 
 

AAEAAQAAAAAAAAblAAAAJDAyNTdiNDg4LWRhOTUtNDhiZC1hNTVhLTBhMjQ0Y2RlZTczYQPrin ce se deosebește educația STEM de cea tradițională

 


Ceea ce separă STEM de educația tradițională a științei și a matematicii este mediul de învățare mixt. Acest tip de educație le indică elevilor cum poate fi aplicată metoda științifică în viața de zi cu zi.
 

 

Predă elevilor gândirea computațională și se concentrează asupra aplicațiilor din lumea reală de rezolvare a problemelor. După cum am menționat mai sus, învățământul STEM începe în timp ce elevii sunt foarte tineri:

 

Școala gimnazială

 
– învățământul STEM se concentrează pe cursurile introductive STEM, precum și pe cunoașterea câmpurilor și a ocupațiilor STEM. Acest pas inițial oferă învățarea bazată pe anchete și probleme reale, conectând toate cele patru subiecte STEM (tehnica de calcul, inginerie, științe fizice, științele vieții, matematica);

 
– scopul este de a atrage atenția elevilor asupra faptului că doresc să urmeze cursurile, nu pentru că trebuie. Există, de asemenea, un accent pus pe îmbinarea posibilităților de învățare STEM în școală și în afara acesteia.

 

Școala generală

 
– în acest stadiu, cursurile devin mai riguroase și mai dificile;
 
– conștientizarea elevilor cu privire la domeniile și ocupațiile STEM este încă urmărită, precum și cerințele unor astfel de domenii. Explorarea studenților privind carierele legate de STEM începe la acest nivel.

 

Liceul

 
– programul de studiu se concentrează pe aplicarea subiectelor într-un mod riguros;

 
– cursurile sunt acum disponibile în câmpurile și ocupațiile STEM, precum și pregătirea pentru educația postliceală și ocuparea forței de muncă. Se pune un accent mai mare pe oportunitățile STEM în școli și în afara școlii.

 
 
 

STEM_educationAspirațiile elevilor către STEM

 

O mare parte din curriculumul STEM vizează atragerea populațiilor subreprezentate. Elevii de sex feminin, de exemplu, sunt mult mai puțin susceptibili să urmeze o facultate sau o carieră.
 
Deși nu este nimic nou, decalajul crește într-o rată semnificativă.
 
Studenții de sex masculin sunt, de asemenea, mult mai predispuși să urmeze inginerie și domeniul tehnologic, în timp ce studenții de sex feminin preferă domenii științifice, cum ar fi biologia, chimia și biologia marină.
 
În general, studenții de sex masculin au de trei ori mai multe șanse de a fi interesați în urmărirea unei cariere STEM.
 
 
 

konsep-kursus-bimbel-akongAdepții educației STEM

 

Din punct de vedere etnic, studenții asiatici au prezentat istoric cel mai înalt nivel de interes în domeniile STEM.
 
Înainte de 2001, studenții de origine afro-americană au arătat, de asemenea, niveluri înalte de interes în domeniile STEM, al doilea doar la demografia asiatică.
 
Cu toate acestea, de atunci, interesul afro-american în STEM a scăzut dramatic la mai puțin decât orice altă etnie. Alte etnii cu interes STEM ridicat includ studenții indieni americani.