Întrebările părinților privitoare la programarea pentru copii

 

Dacă ești părintele unui copil mic și ești interesat să-l ajuți să învețe programarea pe calculator, probabil că ai multe întrebări despre cum să faci acest lucru.
 

Aici îți vom răspunde la câteva dintre întrebările referitoare la cursurile de programare pe calculator pentru copii!
 

Î: De ce este important pentru copiii mei să cunoască programarea? Copiii mei învață pentru școală, fac prezentări, proiecte, folosesc foi de calcul și navighează pe internet – nu este suficient pentru ei?
 

R: Copiii de astăzi sunt înconjurați de tehnologie, iar viitorul lor va fi și mai cufundat în tehnologie. În loc să fie doar consumatori pasivi ai acestei tehnologii, este important ca ei să devină participanți activi – să direcționeze, să participe, să creeze și să controleze literalmente viitorul lor.
 

Acest lucru este relevant nu numai pentru copiii care vor crește și vor deveni „programatori”, ci pentru fiecare carieră – medicii vor folosi calculul pentru luarea deciziilor, la fel și arhitecții și chiar artiștii.
 

Programarea este setul nostru de instrucțiuni pe care computerele îl urmează pentru lumea modernă de astăzi și mâine. De aceea, programarea este într-adevăr un limbaj de bază.
 

Î: Ce este gândirea computațională?

 

R: Gândirea computațională este un proces de rezolvare a problemelor. Aceasta include cunoașterea a cum și când să utilizezi instrumentele de calcul, cunoașterea pașilor de care ai nevoie pentru a rezolva o problemă și organizarea logică împreună cu analizarea datelor.

 

Î: Programarea nu este prea complexă pentru copii? Am auzit de Java – cum pot învăța copiii lucruri atât de complexe?
 

R: Programarea în mod tradițional a cunoștințelor necesare despre sintaxă – adică utilizarea secvențelor de text, inclusiv cuvinte, numere și punctuație, ai dreptate, este o complexitate pe care copiii nu o pot stăpâni cu succes.
 

Cu toate acestea, programele bazate pe vizual, care utilizează blocuri Lego, cum ar fi codul pre-creat, asigură copiilor posibilitatea de a se concentra mai degrabă pe logica programării fundamentale, decât pe sintaxă.
 

Î: Codul este important pentru tot ce se întâmplă pe un computer, am înţeles, dar ce repezintă el în lume?

 

R: Este primul pas spre trecerea de la utilizarea lucrurilor către înțelegerea funcționării lucrurilor. Codul este ceea ce conduce un calculator.
 

Cel mai bun mod de a-i face pe elevii noștri să înțeleagă acest fapt este chiar setul de instrucțiuni primit care îi spun calculatorului lor ce să facă.
 

 Acest gând, așa cum vă puteți imagina, poate fi foarte încurajator pentru copii!

 

Î: Ce învață de fapt copiii când învață programarea? Învață doar cum să folosească un instrument? Sau creează un joc sau două?

 

R: Copiii se vor familiariza, bineînțeles, cu instrumentul de programare, dar vor învăța și cum să povestească evenimente logice și vor putea modela situații reale. Programarea le va îmbunătăți competențele tehnice.
 

Cel mai important, copiii își vor dezvolta abilitățile de gândire algoritmică și de proiectare – în programare, mintea copilului este instruită să identifice și să descompună o problemă în părți mai mici și să elaboreze o abordare pentru rezolvarea ei. Asta vor învăța cei mici, fără să-și dea seama că o învață!

 

 
Î: Programarea îi va capta cu adevărat atenția copilului meu? Copilul meu manifestă mai mult interes atunci când învățarea este practică, nu-i place să învețe teorii.

 

R: Programarea este mult mai practică decât oricare alt subiect pe care copilul tău îl va învăța! Programarea are de-a face cu implementarea – elevul scrie codul, vede dacă funcționează și continuă să corecteze și să îmbunătățească, în timp ce execută programul de fiecare dată.

 

Dacă programul pe care copiii îl creează este distractiv, ei sunt atenți automat – nu este nevoie de vreun impuls. BIT Steps gravitează în jurul acestei premise fundamentale – oferă copiilor oportunitatea de a fi creativi și atenți, iar astfel învățarea se întâmplă automat.